Spiser intet til aftensmad

11. april 2022

Alder:
3 år, 8 mdr.

Spiser intet til aftensmad

Kære Helen

Min store dreng på 4 år til august, spiser ganske lidt til aftensmad. Han spiser fint resten af døgnet og er især sulten om eftermiddagen. Der får han en masse gode ting som brød, yoghurt, frugt og grønt (måske lidt for meget sukker af og til).

Vi spiser aftensmad ved 18-tiden og der rører han næsten ingenting. Han siger han ikke kan lide det, nærmest uanset hvad vi laver. Måske er han simpelthen for mæt. Der er altid god stemning ved bordet og vi presser ham ikke. Så sidder han med ved bordet og hyggesnakker, drikker lidt mælk og måske gnasker i en agurk, men han får INTET rigtigt ...

Annonce

... aftensmad.

Vi har altid serveret et godnatmåltid, havregrød eller havregryn ved 19-19.30 tiden inden sengetid. Her er han meget sulten og beder ofte om 2 portioner. Ingen tvivl om at han synes det er et lækkert måltid med kanelsukker eller rosiner på. Er det tid til at droppe det måltid? Jeg fornemmer at han ikke spiser aftensmad, fordi han ved at det gode søde måltid kommer kort tid efter.

Hvad tænker du? Skal vi fortsætte som vi gør? Eller er det tid til en ændring? Havregryn er jo fint, men det får han også til morgenmad, og jeg synes han går glip af meget lækker varieret kost.

Kærlig hilsen
Mira

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige