Brev:
Spiser intet til aftensmad
11. april 2022
Alder:
3 år, 8 mdr.
Spiser intet til aftensmad
Kære Helen
Min store dreng på 4 år til august, spiser ganske lidt til aftensmad. Han spiser fint resten af døgnet og er især sulten om eftermiddagen. Der får han en masse gode ting som brød, yoghurt, frugt og grønt (måske lidt for meget sukker af og til).
Vi spiser aftensmad ved 18-tiden og der rører han næsten ingenting. Han siger han ikke kan lide det, nærmest uanset hvad vi laver. Måske er han simpelthen for mæt. Der er altid god stemning ved bordet og vi presser ham ikke. Så sidder han med ved bordet og hyggesnakker, drikker lidt mælk og måske gnasker i en agurk, men han får INTET rigtigt aftensmad.
Vi har altid serveret et godnatmåltid, havregrød eller havregryn ved 19-19.30 tiden inden sengetid. Her er han meget sulten og beder ofte om 2 portioner. Ingen tvivl om at han synes det er et lækkert måltid med kanelsukker eller rosiner på. Er det tid til at droppe det måltid? Jeg fornemmer at han ikke spiser aftensmad, fordi han ved at det gode søde måltid kommer kort tid efter.
Hvad tænker du? Skal vi fortsætte som vi gør? Eller er det tid til en ændring? Havregryn er jo fint, men det får han også til morgenmad, og jeg synes han går glip af meget lækker varieret kost.
Kærlig hilsen
Mira